Labels og etiketter bruges til rigtig mange ting, det kunne for eksempel være til branding, arkivering, fragt og meget mere. Ved at designe og udskrive dine egne labels, vil du få en større indflydelse på dem der ser dine labels til dagligt, og dermed en større chance for efterlade et mindeværdigt indtryk.
Men hvilke fordele har man ved at selv at printe sine labels og etiketter ?
Med etiketskabeloner og gratis brugervenligt software kan du hurtigt og nemt designe dine egne labels. Kombiner det med de rette størrelse labels fra f.eks den populære labelproducent Avery, og du har nu special designet udskrevne etiketter, som hurtigt kan udskrives i batches til brug, når det er nødvendigt.
Der er ikke behov for at tilpasse dit program til at matche etiketstørrelsen mere. Den specialiserede software matcher tilgængelige skabeloner til alle størrelser, eller alternativt giver dig mulighed for at oprette brugerdefinerede printeretiketter uden skabelon med etiketstørrelsen som udgangspunkt.
Alt, hvad der kræves for at udskrive dine egne etiketter, er at installere gratis software til din computer og følge vejledningen til at designe din etiket. Vælg din skabelon efter størrelsen af den etiket, du skal udskrive. Du kan importere billeder, der skal bruges på dine etiketter eller indtaste den ønskede tekst i den ønskede skrifttype.
Prisen for at printe sine egne labels er også overkommelige for de fleste. Hvis man vil have de billigste mulige så kan an overveje Xerox labels – De er billige fordi der ikke er software med til dem, så der skal man selv lige justere lidt i sit printer program.
Der er flere typer etiketter er lavet til at passe til en række forskellige printere. Nogle passer til alle typer printere og andre er designet til kun at passe med en bestemt slags. Husk at tjekke produktet for mere information omkring dette.
Ved at designe og udskrive dine egne labels giver det dig altså et ekstra markedsførings værktøj. Man kan designe sine etiketter hurtigt og nemt, og kan derfor tilpasses efter sæsonen eller andre promotion din virksomhed måtte have i løbet af året.